Basée sur les dernières avancées développées par DIGICO avec le moteur QUANTUM, cette console propose une puissance et des fonctionnalités uniques. Elle est construite autour un processeur FPGA de 7ième génération et offre 128 voies d'entrée avec 64 bus et une matrice 24 x 24, l'ensemble disposant du processing complet. Le look et l'exploitation sont très actuels et lisibles grâce à ses 3 écrans tactiles de 17".
Quantum 3 38 (Q3 signifie QUANTUM 3 et 38 est le nombre de faders) adopte des convertisseurs AD et DA 32 bit 48/96 kHz, la topologie appelée "Ultimate Stadius" du nom de John Stadius, l'âme du R&D de DiGiCo, dispose de 6 ports MADI I/O configurables, d'un port UB-MADI pour l'enregistrement multipiste et 2 Slots pour des cartes DMI. En option, 2 boucles Optocore peuvent être ajoutées.
Mustard Processing, Spice Rack, Nodal Processing et True Solo, sont des fonctionnalités lancées l'année passée pour le moteur Quantum de la SD7 que l'on retrouve aussi ici en standard sur la Quantum 3 38.
- 128 Input Channels
- 64 Aux / Sub-Group Busses
- LR/LCR/LCRS/5.1 Master Buss
- 24 x 24 Full Processing Matrix
- 286 Dynamic Equalizers
- 48/96 kHz Sample Rate
Remarques modèle QUANTUM Q338T : L'extension logicielle spécifique au théâtre de DiGiCo, déjà familière aux utilisateurs des Quantum7T, SD10T, SD12T et SD9T, peut être ajoutée à n'importe quelle Quantum338 ; un simple code de déverrouillage peut être saisi pour activer les fonctions théâtre sur n'importe quelle console Quantum338.
Les fonctions de traitement et de mixage des voies de Quantum338T sont identiques à celles de Quantum338 axé sur le live, mais la matrice bénéficie de retards individuels et d'alias de matrice. Ce système de matriçage amélioré joue un rôle extrêmement important dans le traitement complexe des sorties dans un théâtre, et ce, sans sacrifier les capacités de traitement générales de la Quantum338T.
DMI Interface Options
The following DMI interfaces are available:
Rack options
The following racks options are available:
Interface options
The following interfaces options are available:
General Specifications
- Faders: 38 x 100mm touch-sensitive, motorised
- Screens: 3 x 17" LCD high - brightness, high - resolution touch screens
- Input Channels: 128
- Busses: Up to 64 Aux / Group busses with full processing Mono / Stereo / LCR / LCRS / 5.1
- Matrix: Up to 24 Input / 24 Outputs with full processing
- Control Groups: Up to 24, selectable for VCA-style, Moving fader, Mute Group
- Graphic Eq: 24 x 32-band, Gain +/- 12dB
- Internal FX: Up to 24 stereo effects comprising floating point reverbs and delay/chorus/pitch/enhancer
- Spice Rack: 8 mono / 4 stereo Rack Slots
- Mustard Proc: 36 Processing Strips
- Nodal Proc: 64 Nodal Processors
- Local I/O: 8 x 32bit mic/line I/O, 8 x AES I/O
- MADI interface: 6 x interfaces @ 48kHz, 3 interfaces @ 96kHz, BNC connectivity
- Optocore Interface: Optional (dual loop available)
- Sampling rates: 48kHz / 96kHz
- GPI/GPO: 16
- DMI: 2 x DiGiCo Multichannel Interface
- Waves: Optional
- Ext Sync: Wordclock, AES, MADI, Optocore
- Quantum 3 Dimensions: 1595mm (w) x 805mm (d) x 482mm (h)
- Quantum 3 Weight: 70Kg / 154lbs (198Kg / 437 lbs. with flightcase)
- Quantum 3 Flightcase: 1717mm (w) x 642mm (d) x 1144mm (h)
- Power Requirements 100V-240V, 50-60Hz, 295VA
Audio Specification
- Sample Rate: 48kHz or 96kHz
- Processing Delay: 1ms Typical (channel, SD Rack input through L-R Buss to Stage Output @ 96kHz)
- Internal Processing: Up to 40-bit, Floating Point
- A>D & D>A: 32-bit Converter Bit Depth
- Frequency Response: +/- 0.15dB (20Hz - 20kHz)
- THD: <0.002% @ Unity Gain, 0dB Input @ 1kHz
- Channel Separation: Better Than 120dB: (40Hz - 15kHz)
- Residual Output Noise: <100dBu Typical (20Hz - 20kHz)
- Microphone Input: Better Than -128dB Equivalent Noise
- Maximum Output Level: +22dBu
- Maximum Input Level: +22dBu
Processing Channel Specification - Input Channel
- Name: User-Defined / Presets
- Channel Selection: Mono / Stereo / Multi
- Input Routing: Main & Alternate Input
- Analogue Gain: -20 to +60dB
- Phase: Normal / Reverse
- Digital Trim: -40 to +40dB
- Delay: Up to 1.3s
- DiGiTuBe: Drive 0.01 - 50.0
- Bias 0 - 6
- LPF: 20 - 20kHz, 24dB/Oct
- HPF: 20 - 20kHz, 24dB/Oct
- Insert A: (Pre EQ/Dyn) On/Off
- Equalisation: 4 Band EQ: Parametric or Dynamic (Low/Lowshelf, Lower-Mid/Lowshelf, Upper-Mid/
- Hi Shelf, Hi/Hishelf)
- On/Off
- Freq; 20 - 20kHz
- Gain; +/- 18dB
- Q: 0.1 -20 (Parametric) / 0.10-0.85 (Shelf)
- Dynamic EQ On/Off
- Over/Under
- Band On/Off
- Threshold; -60 - 0dB
- Attack; 500us - 100ms
- Release; 10ms - 10s
- Ratio; 1:1 - 50:1
- Dynamics 1: Single or Multiband (3-Band)Compressor:
- On/Off
- Threshold; -60 - 0dB
- Attack; 500us - 100ms
- Release; 10ms - 10s
- Ratio; 1:1 - 50:1
- Gain; 0 to +40dB with Autogain Option
- Link; Any Channel/Buss
- Hi Crossover; 20Hz - 20kHz
- Lo Crossover; 20Hz - 20kHz
- Knee : Hard, Med, SoftDe-Esser:
- Threshold : 20us - 20ms
- Release : 1ms - 100ms
- Ratio : 1:1 - 50:1
- Ess-Band : Listen On/Off
- Ess-Band Filter Freq / Width: 20Hz - 20kHz
- Dynamics 2: On/OffGate / Ducker:
- Threshold; -60 - 0dB
- Attack; 50us - 100ms
- Hold; 2ms - 2s
- Release; 5ms - 5s
- Range; 0 - 90dB
- Key; Any Source
- Key Listen
- Freq/Width; 20 - 20kHzCompressor:
- On/Off
- Threshold; -60 - 0dB
- Attack; 500us - 100ms
- Release; 10ms - 10s
- Ratio; 1:1 - 50:1
- Gain; 0 to +40dB with Autogain Option
- Link; Any Channel / Buss
- Hi Crossover; 20Hz - 20kHz
- Lo Crossover; 20Hz - 20kHz
- S/C Source : Any Source
- S/C Listen : On/Off
- S/C Filter Freq/Width: 20Hz - 20kHz
- Insert B: (Post EQ/Dyn) On/Off
- EQ/Dyn order: EQ/Dyn or Dyn/EQ
- Mute: Channel Mute / Hard Mute
- Solo: Solo Buss 1 / Solo Buss 2 / Both, Auto Solo
- Channel Safe: Input, EQ, Dyn, Aux, Pan, Fade/Mute, Inserts, Buss, Directs,
- Output Routing: Buss, Insert A, Insert B, FX
- Direct: On/Off, Pre-Mute / Pre-Fade / Post-Fade, Level +/- 18dB
- Fader: 100mm Motorised Fader infinite to +10dB
Processing Channel Specification - Aux / Group / Matrix Output
- Name: User-Defined / Presets
- Phase: Normal / Reverse
- Digital Trim: -20 to +60dB
- Delay: Up to 1.3 sec
- DiGiTuBe: Drive 0.01 - 50.0
- Bias 0 - 6
- LPF: 20 - 20kHz, 24dB / Oct
- HPF: 20 - 20kHz, 24dB / Oct
- Insert A: (Pre EQ/Dyn) On/Off
- Equalisation: 8 Band EQ: 4 band Parametric and 4 band parametric or Dynamic (Low/Lowshelf, Lower-Mid/Lowshelf, Upper-Mid/Hi Shelf, Hi/Hishelf)
- On/Off
- Freq; 20 - 20kHz
- Gain; +/- 18dB
- Q: 0.1 -20 (Parametric) / 0.10-0.85 (Shelf)
- Dynamic EQ On/Off
- Over/Under
- Band On/Off
- Threshold; -60 - 0dB
- Attack; 500us - 100ms
- Release; 10ms - 10s
- Ratio; 1:1 - 50:1
- Dynamics 1: Single or Multiband (3-band)Compressor:
- On/Off
- Threshold; -60 - 0dB
- Attack; 500us - 100ms
- Release; 10ms - 10s
- Ratio; 1:1 - 50:1
- Gain; 0 to +40dB with Autogain Option
- Link; Any Channel / Buss
- Hi Crossover; 20Hz - 20kHz
- Lo Crossover; 20Hz - 20kHz
- Knee : Hard, Med, SoftDe-Esser:
- Threshold: 20us - 20ms
- Release: 1ms - 100ms
- Ratio: 1:1 - 50:1
- Ess-Band: Listen On/Off
- Ess-Band Filter Freq/Width: 20Hz - 20kHz
- Dynamics 2: On/OffGate / Ducker:
- Threshold; -60 - 0dB
- Attack; 50us - 100ms
- Hold; 2ms - 2s
- Release; 5ms - 5s
- Range; 0 - 90dB
- Key; Any Source
- Key Listen
- Freq/Width; 20 - 20kHzCompressor:
- On/Off
- Threshold; -60 - 0dB
- Attack; 500us - 100ms
- Release; 10ms - 10s
- Ratio; 1:1 - 50:1
- Gain; 0 to +40dB with Autogain Option
- Link; Any Channel/Buss
- Hi Crossover; 20Hz - 20kHz
- Lo Crossover; 20Hz - 20kHz
- S/C Source : Any source
- S/C Listen : On/Off
- S/C Filter Freq/Width: 20Hz - 20kHz
- Insert B: (Post EQ/Dyn) On/Off
- EQ/Dyn Order: EQ/Dyn or Dyn/EQ
- Mute: Channel Mute / Hard Mute
- Solo: Solo Buss 1 / Solo Buss 2 / Both, Auto Solo
- Channel Safe: Trim, EQ, Dyn, Fade/Mute, Inserts, Outputs, Full Safe
- Output Routing: Outputs, Insert A, Insert B, FX
- Fader: 100mm Motorised Fader infinite to +10dB
Mustard Processing
- Preamplifier Tubes:
- Variable Drive
- Odd / Even / Overdrive / Distortion / Crunch / Hi Distortion Presets
- Variable Output Gain
- Preamplifier Amp:
- Variable Drive
- Odd/Even 1st stage harmonics
- Bias & Saturate control
- Off/Odd/Even 2nd stage harm
- Variable HF Boost
- Variable Output Gain
- Equalisation: 4 band EQ: Parametric (lowshelf / bell, lower-mid bell / all-pass, upper-mid bell / all-pass, hishelf / bell)
- HPF & LPF 4th order filters
- Dynamics 1: Classic VCA Compressor / Vintage VCA Compressor / Optical Compressor / FET Limiter
- Dynamics 2: Gate / Ducker
|